رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

کارگردان «پانتیفرکت»: اگر افراد باتجربه‌تر حاضر می‌شدند جشنواره تعادل پیدا می‌کرد

  • کد خبر: ۱۹۳۱۳۴
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کارگردان «پانتیفرکت»: اگر افراد باتجربه‌تر حاضر می‌شدند جشنواره تعادل پیدا می‌کرد
نمایش پانتیفرکت نخستین تجربه کارگردانی مهسا قدیمی، بازیگر باتجربه تئاتر مشهد است که در سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی حضور پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «پانتیفرکت» جزو معدود آثار در ژانر ترس و وحشت است و ماجرای امارتی تسخیرشده را روایت می‌کند که هر کس وارد آن می‌شود تسخیر می‌شود.

مهسا قدیمی با اشاره به ژانر متفاوت این نمایش توضیح می‌دهد: خودم علاقه‌مند به ژانر ترسناک بوده و در سینما علاقه‌مند به فیلم‌های تارانتینو هستم. با اینکه حدود ۱۵سال سابقه بازیگری دارم، تصمیم گرفتم اثری نمایشی در این ژانر را روی صحنه ببرم و با همین اثر در جشنواره تئاتر استانی نیز شرکت کردم.

قدیمی با اشاره به آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر استانی می‌گوید: فقط می‌توانم بگویم که دوست داشتم دوستان دیگری هم در این رویداد حضور می‌داشتند. این حرفم به این معنا نیست که آثار حضوریافته در جشنواره آثار ضعیفی هستند یا سطح پایینی دارند بلکه معتقدم در صورتی که افراد باتجربه‌تر هم در این جشنواره حاضر می‌شدند این جشنواره تعادل پیدا می‌کرد.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: هدفم از روی صحنه بردن این نمایش و حتی شرکت در جشنواره ارائه دادن شکلی از کار است تا تماشاگر از آن لذت ببرد و من نیز رسالت خودم را انجام داده باشم. با این حال هیچ بدم نمی‌آید گروه ما در این رویداد جوایزی کسب کند و به جشنواره فجر هم راه پیدا کنیم. اما اگر نشد هم ایرادی ندارد چون برای ما اجرا و ارتباط با مخاطب اهمیت بیشتری دارد.

قدیمی که سابقه بازیگری در دوره‌های مختلف تئاتر مشهد را داشته است از یک مشکل تکراری اما مهم هم صحبت می‌کند و آن معضل همیشگی سالن‌های تئاتر است.

به گفته او یکی از سالن‌هایی که نمایش‌های جشنواره قرار است روی صحنه بروند همچنان مشکل دارد اگرچه که بازسازی‌هایی صورت گرفته است اما نور و صدا و مسائل فنی واقعاً روی اجراها تأثیر می‌گذارد و این سالن همچنان در این زمینه‌ها ضعیف است.

او تأکید می‌کند که در حقیقت اهالی تئاتر مشهد فقط یک سالن استاندارد دارند و با توجه به حجم اجراها به مشکل برمی‌خورند.

قدیمی در پایان درباره اجرای عمومی نمایشش هم صحبت می‌کند و از مشکلی دیگر می‌گوید که برای بسیاری از نمایش‌ها پیش می‌آید.

به گفته او اجرای دو نمایش در یک سالن از مشکلات مهم برای اهالی تئاتر است که سبب مشکلات و ناهماهنگی‌هایی می‌شود.

نمایش توسط مهدی شربتی، نمایشنامه‌نویس مشهدی نوشته شده و حامد یزدی، سیدمهدی وحیدی، محبوبه راد، صفورا طاهری، سمیه سعیدی، امیرحسین ملک، سیدفرهاد مهدوی و سید ایلیا قریشی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->